luni, februarie 08, 2010

În căutarea fericirii





Orice aş face, oriunde aş merge,
nu pot scăpa de un gând care mă nelinişteşte. "Care este rolul unui om?" Care este scopul prezenţei lui pe această lume? Mereu sunt curioasă pentru că am fost învăţată să pun întrebarea succesului..."DE CE?"

Fiecare om este diferit, fiecare dintre noi are anumite ţeluri, anumite dorinţe şi anumite vise...dacă te gândeşti că mă repet acum, te înşeli. Şi totuşi avem ceva în comun...CU TOŢII TÂNJIM DUPĂ SUCCES...Am învăţat ce înseamnă să ai ţeluri...ce înseamnă să îţi doreşti ceva cu adevărat sau să visezi doar...

Ţelurile sunt acele gânduri pe care vrei cu toată fiinţa ta să le transformi în fapte, sunt acele gânduri pentru care tu trăieşti, pentru care munceşti şi pentru care suferi, chiar.
Dorinţele sunt acele gânduri, care speri să devină fapte...sunt gânduri pe care le lăsăm la voia sorţii...dacă avem noroc sau nu să se îndeplinească.
Iar visele.... visele sunt doar gândurile pentru care nu facem absolut nimic...acceptăm situaţia pe care, fără să o vedem, tot noi o creăm...şi ne resemnăm. Lăsăm gândurile să devină vise...

Tu ce alegi să faci? Dar, mai ales, cât de mult vrei acel lucru? Eşti dispus sa faci orice sacrificiu pentru a atinge scopul?

Viaţa ne oferă zeci de mii de posibilităţi să ne transformăm dorinţele şi visele în ţeluri şi să le realizăm. Noi, însă ignorăm aproape orice posibilitate. De ce oare? Ne aruncăm cu toţii în goana după succes fără să ne gândim cât de mult vrem să fie acel succes şi mai ales, cât de mult să ne aparţină.

Cineva mi-a spus o poveste, pe care vreau să o spun şi vouă...poate că unii dintre voi aţi auzit-o deja...Eu o s-o povestesc adaptată, bineînţeles, întrucât nu o pot reda cu aceleaşi cuvinte, pe care le-am auzit şi eu

Era odată un om putred de bogat care se plimba cu iahtul pe mare. La un moment dat apare o defecţiune tehnică şi iahtul se scufundă în mare...Milionarul nu ştia să înnoate f bine, aşa că se zbatea printre valuri şi spera sa vină vreun ajutor.
După scurt timp de la accident, apare o barcă cu doi pescari...aceştia încearcă să îl salveze însă milionarul refuză...
"Nu mă urc eu în barca asta care miroare a peşte...Dumnezeu mă iubeşte...Mi-a dat tot ce i-am cerut...nu o să mă lase acum...o să îmi trimită un iaht care să mă salveze"
Pescarii au plecat iar acest om se chinuia din răsputeri să rămână la suprafaţă...Nu durează mult şi apare un alt om cu o barcă...milionarul nici nu a vrut să audă de ajutor...il refuză pe om....pe motiv că el nu se pretează al asemenea condiţii.
Rămas fără puteri de a innota la suprafata şi fără ajutor, milionarul se inneaca şi moare. El ajunge in Rai şi il intreabă nedumerit pe Dumnezeu:
R: "Doamne, de ce m-ai lăsat să mor...Tu m-ai iubit mereu, mi-ai dat tot ce mi-am dorit eu...case, maşini, avere...de ce nu m-ai lăsat să trăiesc?"
Răspunsul lui Dumnezeu a fost :
"Eu ţi-am oferit două şanse să trăieşti însă tu nu ai vrut să el vezi"

Acest milionar poate fi oricare dintre noi, în viaţa reală... milionar, poate mai mult, în sensul simbolic. Fiecare dintre noi primeşte şanse de a avea ce îşi doreşte dar puţini le acordă atenţie acestor posibilităţi...Mulţi dintre noi sunt laşi...încearcă să facă ceva iar dacă au dat de greu...renunţă...abandonează...
Închide ochii şi gândeşte-te cum este să trudeşti cu adevărat, să îţi fie mai greu, pe zi ce trece, să munceşti mult dar să ai puţine reuşite...este greu să faci asta...nu vrei să faci asta, aşa este?
Într-adevăr este greu, este greu pentru că uiţi să te mai gândeşti la ceva anume...la cel mai important lucru...uiţi să te gândeşti la cum este să obţii succesul adevărat după trudă...după ce ţi-ai folosit toată puterea....cum este să îţi curgă lacrimi de fericire atunci când eşti răsplătit?
Succesul adevărat valorează de mii de ori mai mult decât truda depusă de noi...Cum este sa fii apreciat de toată lumea...cum este să te afli în faţa unei săli imense cu mii de suflete înauntru, care te aplaudă, te admiră, te iau exemplu de urmat, te respectă. Toţi îţi zâmbesc, toţi te apreciază, doar pentru faptul că ai reuşit să obţii propriul tău succes...ai reuşit să îţi demonstrezi ţie că eşti cel mai bun, că meriţi tot ce este mai bun şi că ai parte de aceste lucruri minunate...Oare nu merită să ne folosim toată puterea pentru acest lucru?

Fiecare dintre noi are probleme, datorii la prieteni, rude, la bănci, avem credite şi zeci de somaţii în sertare, avem administratorul la uşă, care cere plata întreţinerii pe ultimele 5 luni, avem televizorul care nu mai merge de câteva luni pentru că nu am plătit facturile iar cireaşa de pe tort...avem evenimente sau accidente neprevăzute care trebuiesc plătite urgent...Toţi avem astfel de probleme, mai mult sau mai puţin...Dar v-aţi întrebat de ce există aşa puţini oameni de succes? Credeţi că ei nu au avut aceste probleme? BA DA...Doar că ei au ştiut ce vor, cu adevărat, să scape de aceste necazuri...ei nu au stat noaptea de veghe...ca sa găsească soluţii pentru amânarea facturilor...oamenii aceştia au luat totul cu calm şi au început să facă lucrurile PE RÂND...De ce să îşi faci griji? Este acea factură mai importantă ca mine? De ce să îmi distrug starea psihică şi să îmi fac zilele triste? Sunt acele hârtii mai vitale decât succesul meu?

Astăzi m-am uitat la un film...un film care exprimă în imagini ceea ce vă scriu eu...Un film care te ajută să meditezi asupra propriei tale vieţi şi să te gândeşti la 3 aspecte extrem de importante:

1. Care sunt ţelurile tale, cu adevărat, în viaţă?

2. Cât de mult îţi doreşti să ai succes în viaţă?

3. Cât de pregătit eşti să faci ceva cu viaţa ta?


Un simplu "vreau" nu înseamnă că muţi munţii din loc...dar "vreau şi fac asta" înseamnă un pas în faţa...spre succes...

sursa imagini: desene-picturi

Vă recomand să rezervaţi 2 ore din programul vostru...două ore pentru voi...în care să vizionaţi filmul " The Pursuit of Happyness" (2006)...şi apoi, poate încă două ore în care să meditaţi asupra vieţii voastre...
Eu nu vă scriu aceste rânduri în calitate de "înţeleaptă". Aceste lucruri le-am învăţat, învăţ şi le voi mai învăţa şi de acum înainte, eu de la oameni speciali pentru mine...iar unuia dintre ei îi sunt datoare cu un MULŢUMESC PENTRU TOT, mai mult ca celorlalţi...

Şi nu uitaţi...DACA NU EXISTA DEJA UN DRUM PENTRU VOI, ATUNCI FACEŢI VOI UNUL...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu